Coronaupdate

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de persconferentie van het kabinet van gisteravond zijn er ook enkele wijzigingen van kracht voor het tafeltennis. De volgende zaken zijn aan de orde:

• De competities, zowel voor senioren als junioren, zijn stilgelegd. Op een later tijdstip zullen zij weer opgepakt worden, wanneer is onbekend.
  • De jeugdtrainingen kunnen wel blijven doorgaan. Hier moeten we wel de geldende regels goed in acht nemen, we houden 1,5 meter afstand tot de trainers en andere volwassenen.
  • Er zullen maximaal 4 trainers/sparringpartners bij de training aanwezig zijn.
  • Dubbelspel is voor de jeugdleden (t/m 17 jaar) togestaan).
  • De kleedkamers en douches zijn buiten gebruik. Dat betekent concreet, dat jullie zoveel mogelijk met de sportspullen thuis aangetrokken, in een trainingspak naar Falco komen. In de kantine kunnen jullie het trainingspak uittrekken en de binnengymschoenen aantrekken.
  • Tijdens de training is het voor de ouders niet toegestaan om in de kantine te verblijven.
  • Voor wat betreft de seniorentraining, die mag ook doorgaan, maar ook hier geldt nog steeds dat de 1,5 meter afstand in acht wordt genomen.
  • Tijdens de seniorentrainingen zijn de kleedlokalen en douches ook buiten gebruik.
  • Dubbelspel is bij de senioren niet toegestaan.
  • Algemeen geldt, dat er maximaal 30 personen tegelijk in de zaal mogen zijn.
  • De ViTTo-training op maandag zal ook blijven doorgaan, wel met de bovengenoemde restricties.

Het is dus een heel pak aan maatregelen, maar er is toch nog een en ander mogelijk. Als we ons allemaal zoveel mogelijk aan de regels houden, zullen we hopelijk binnen afzienbare tijd weer “normaal” kunnen tafeltennissen.

Nog een tweetal opmerkingen van algemene aard voor wat betreft de jeugdtraining:

• Denk eraan dat vanaf a.s. vrijdag de training voor alle jeugdleden van 19.00 tot 20.30 plaatsvinden.
  • Volgende week, tijdens de herfstvakantie zijn er op dinsdag en vrijdag geen trainingen!

Houd vol en blijf vooral gezond!

Namens het bestuur.

Gr,

Patrick

Bijlage: Informatie van de NTTB