Extra aandacht aan de tafeltennisregels

Beste jeugdleden,

Helaas, de komende weken geen tafeltennistrainingen en –wedstrijden. Echter, een prima moment om extra aandacht aan de tafeltennisregels te schenken!

Als vereniging vinden we het belangrijk dat iedereen de spel- en omgangsregels van onze sport kent. Vanuit de NTTB geldt de verplichting voor de jeugd van 13 tot en met 17 jaar, dat zij voor de najaarscompetitie van 2020 het spelregelbewijs moeten behalen. Als vereniging vinden wij echter logisch dat alle spelers die competitie spelen het spelregelbewijs behalen!

De NTTB heeft online de spelregels met uitgebreide uitleg klaar staan. Ook staan daar volop oefenvragen. Als je genoeg geoefend hebt kun je online het spelregelbewijs halen.

Vanuit de vereniging gaan we je de komende tijd helpen en stimuleren. Voor vragen, uitleg  en discussiepunten kun je contact opnemen met je teamgenoten of andere spelers/speelsters uit je trainingsgroep. We hebben die WhatsApp groepjes tenslotte niet voor niets, toch? Mocht je er niet uitkomen neem dan even contact op met mij.

Wanneer we na de corona onderbreking weer tafeltennissen (we weten natuurlijk nog niet wanneer die het geval zal zijn) kunnen we in de speelzaal ook nog regels verduidelijken, uitleggen of op een andere manier voorbij laten komen. We kunnen ons echter goed voorstellen dat er tegen die tijd al veel leden het spelregelbewijs hebben behaald.

Voor vragen kunnen jullie bij mij terecht.

Succes!

Namens het bestuur.